Lifestyle - Modă

MODA IN VREME DE CRIZA (partea 1)

Moda incearca sa supravietuiasca apeland la solutiile sigure

Pusa in fata unei recesiuni fara precedent, moda incearca sa supravietuiasca apeland la solutiile sigure. Majoritatea designerilor au preferat sa dezvolte o parte din temele majore ale sezonului de primavara-vara, intr-o noua cheie creativa.

 

Atmosfera de ansamblu:

 

Daca pentru primavara/vara 2009 vorbeam de doua directii, una “safe” si a doua extrem de creativa, moda a decis ca in noul sezon experimentele nu prea mai au ce cauta. Cu putine exceptii (Alexander McQueen, Vivienne Westwood, Galliano), designerii au preferat sa se concentreze pe personaje reale carora le-au creat o uniforma in care sa se simta protejati si in siguranta. Putinii vizionari ramasi au mers pe ideea lui Vivienne Westwood “in order to have success you have to wear impressive clothing”. Siluetele sunt cu adevarat impresionante, iar constructiile vestimentare sunt gandite ca niste adevarate sculpturi in miscare. Aproape toate colectiile se concentreaza din nou pe zona umerilor: supradimensionati din constructie la Marc Jacobs si Balmain sau accentuati cu ajutorul bolerourilor, drapajelor si broderiilor la Dolce & Gabbana, Pringle of Scotland, Salvatore Ferragamo, Karl Lagerfeld si Viktor & Rolf.

 

Ambele directii vorbesc despre PUTERE. In sezonul primavara/vara din 2009 senzatia indusa de colectii a fost ca femeia se afla in expectativa, asteptand ca lucrurile sa fie rezolvate de cei aflati in functiile de conducere. Pentru toamna/iarna, cumva inselate in asteptari, ele nu se mai multumesc cu rolul pasiv si se invesmanteaza intr-o adevarata uniforma a carei scop principal este de a fi remarcata. Astfel, descoperim citate din uniformele militare la Antonio Maras, din costumele pionierilor aerului la Hermes, taioare business impecabile la Chanel, jachete barbatesti la Blumarine, foarte multe mantouri si trenciuri perfecte pentru a strabate orasul dintr-o parte in alta, in incercarea de a solutiona probleme. De fapt, ceea ce in trecut era considerata uniforma ideala de afaceri, formata invariabil din taior si poate o capa mica sic, s-a transformat intr-o tinuta mult mai practica in care au fost inserate chiar si elemente preluate din streetwear. Ceea ce frapeaza la acest nou sezon este departarea de Oscar, covorul rosu, dive transportate in masini lungi, invariabil negre, pana la intrarea restaurantului/hotelului/magazinului.

 

SURSA: kudika.ro