Make Life Magic

Cum se naște o comunitate inedită de artizani și mici antreprenori

Artiști și producători s-au reunit în weekend la târgul Bazaar Pe Victoriei din București

Lumânări parfumate, uleiuri esențiale, bijuterii lucrate manual, săruri de baie, tricoturi, îmbrăcăminte, picturi sau obiecte decorative din ceramică sau rășină. Toate acestea au putut fi achiziționate în weekend, la un târg cu diverse obiecte artizanale, organizat în inima Bucureștiului de Apolla Events, unul dintre cei mai apreciați organizatori de astfel de evenimente la ora actuală. Ioana Gheorghe, la doar 23 de ani, reușește să creeze o atmosferă plăcută și o experiență de neuitat, atât pentru expozanți, cât și pentru clienți. Am avut ocazia să vorbesc cu Ioana și să descopăr de ce se disting târgurile organizate de ea. Apolla Events a fost creat din dorința de a organiza evenimente la care expozanții să aibă o experiență cât mai plăcută și să fie cât mai vizibili. Deviza organizatorului e subliniată încă din numele firmei. Inspirația din spatele denumirii „Apolla” este feminizarea unui nume, cel al zeului soarelui, al muzicii și artelor, și sugerează puterea și creativitatea, dar și faptul că afacerea este condusă de două femei hotărâte, Ioana și mama ei. Tânăra a început să meargă la expoziții pentru a-și vinde cerceii lucrați manual și a observat de-a lungul timpului o serie de probleme de organizare, precum lipsa de grijă față de expozanți, promovarea ineficientă a evenimentului și a artizanilor și selecția nefericită de artiști și producători, așa că s-a pus pe treabă. 

Misiunea ei este de a organiza evenimente cu identitate și caracter la care expozanții să se simtă cât mai bine, să fie ajutați cu orice au nevoie și să aibă parte de multă vizibilitate, atât online, cât și pe parcursul târgului. Totodată, Ioana se ocupă cu foarte mare grijă de promovarea artizanilor, creând postări în care evidențiază cât mai bine identitatea de brand a fiecărui producător, pe platformele de socializare. Astfel, nu numai că fiecare se bucură de un grad mai mare de expunere, dar se și formează un puternic sentiment de comunitate. Participanții se ajută între ei, își împărtășesc secretele și rămân în legătură chiar și după ce târgul ia sfârșit. 

De la picturi la obiecte din rășină ecologice

Am vorbit cu câțiva dintre expozanți, iar părerile despre organizare sunt în principal similare. Bianca Millea, fondatoarea Healing Colours și artist plastic, era la începutul drumului când a venit pentru prima dată la un târg Apolla Events. Mi-a povestit că nu știa foarte bine cum să își expună picturile și că orice început este emoționant, iar Ioana a fost foarte atentă și a dat o mână de ajutor de fiecare dată când a fost nevoie. Bianca recunoaște că s-a simțit foarte bine-primită în această lume a micilor artiști datorită ajutorului primit din partea organizatorului. Puteți afla mai multe despre Healing Colours aici


Chiar și expozanții mai experimentați rămân impresionați de felul în care funcționează târgurile Ioanei. Smaranda Stoica, fondatoarea Funkytown și creatoare de bijuterii, mi-a descris atmosfera de colaborare și ajutor reciproc dintre participanți. Toți cei din spatele tarabelor se susțin și discută despre tehnici de creație și materiale de lucru, totul este cât se poate de transparent astfel încât fiecare să se dezvolte și să formeze o comunitate care evoluează împreună. La fel de important este și că organizarea nu este doar o entitate care pare inaccesibilă, ci o față prietenoasă care se interesează de bunăstarea tuturor. Aici puteți accesa mai multe informații despre Funkytown. 


De aceeași părere sunt și Andreea și Robert Mărăndici, fondatorii L.ow.Art, creatori de obiecte decorative moderne din rășină ecologică. Ei au participat pentru prima dată la un târg de-al Ioanei weekend-ul trecut și au susținut că trăsătura care iese cel mai mult în evidență pentru ei este originalitatea evenimentului. Fiecare tarabă are ceva inedit, nu se găsesc lucruri asemănătoare. Astfel fiecare mic antreprenor strălucește în felul lui și e mult mai apreciat de către clienți. Aveți mai multe informații despre L.ow.Art aici


Am întrebat-o pe Ioana ce presupune viața de tânăr antreprenor și ce o motivează cu adevărat. „Dacă ar fi ceva ce am învățat din experiența mea ca organizator de târguri la 23 de ani este că trebuie să fii pregătit să lucrezi cu oameni și să îți placă asta. Trebuie să știi mult din toate de fapt. E vorba și de relații cu clienții, și de logistică, și de marketing, și de content-writing, și de relații publice, și de design. Norocul meu a fost că am avut numai joburi la care cunoșteam mulți oameni și vorbeam foarte mult, trebuia să fiu o gazdă bună. Asta m-a determinat să mă consider pregătită pentru a-mi începe propria afacere. Am învățat să mă descurc și mi-am dorit să fac ceva care să aibă impact. Iubesc comunitatea locală de antreprenori și îmi doresc să o promovez și să îndemn oamenii să cumpere obiecte unice. Sunt privilegiată să am ocazia de a cunoaște atâția artiști și antreprenori talentați cu povești minunate,” afirmă ea.

Descoperiți mai mulți artiști și producători la următoarele ediții ale târgului, care vor avea loc în octombrie și noiembrie. Mai multe despre următoarele evenimente Apolla Events aici

Irina-Maria Marinescu