Make Life Magic

Barbiecore: tot ce trebuie să știi despre estetica momentului

Roz este noul negru! Te invit să descoperim împreună istoria esteticii Barbie și motivele pentru care este atât de populară și în 2023.

Cred că este imposibil să nu fi observat până acum, fie în mediul digital, fie pe stradă sau în magazine explozia de roz care și-a făcut simțită prezența încă de acum un an. Ei bine, culoarea roz în multitudinea sa de nuanțe, design-urile feminine, pantofii cu toc și accesoriile cu sclipici, toate fac parte din estetica numită “barbiecore”. 

Ce este “barbiecore”?

Încă de la crearea sa, în 1959, păpușa Barbie, pentru că de la ea pornește totul, a avut stil. Hainele pe care le purta erau la modă, actuale și incredibil de stylish, iar acest lucru a făcut din Barbie încă de la început un model (și) în ceea ce privește vestimentația. Barbie a fost creată pentru a le oferi tinerelor fete mult mai multe perspective pentru ce ar putea să devină, iar în toate calitățile ei (doctor, astronaut, inginer și multe altele), aceasta era îmbrăcată după ultimele tendințe. 


Barbie nu trăiește într-o lume a bărbaților, după regulile lor, ci își creează propria lume, iar asta se vede și în ceea ce privește hainele. Drept urmare, Barbie nu are un stil inspirat din cel masculin, ci celebrează feminitatea și o expune într-un mod foarte vizibil: mult roz, mult sclipici, croiuri feminine, tocuri (de aici și picioarele lui Barbie, care pare că stau mereu pe vârfuri) și accesorii delicate. Așadar, „barbiecore” implică toate aceste caracteristici de stil, precum și o atitudine pe măsură.

Istoria trendului: când a apărut și cum s-a dezvoltat de-a lungul timpului

Deși nu a apărut odată cu crearea primei păpuși Barbie, în 1959, trendul care o reprezintă a început să ia amploare la scurt timp, atunci când Barbie a început să se îmbrace în ținute roz creionate pe o siluetă foarte feminină. 

În 2008, compania care o produce, Mattel, a colaborat cu Pantone pentru crearea unei nuanțe-semnătură de roz care îi poartă numele.

Nu a dispărut niciodată complet, suferind modificări și transformări, odată cu alte influențe din modă și cu apariția unor noi designeri care i-au dat alte sensuri și direcții. 

În anii 2000, a avut parte de o renaștere, multe elemente caracteristice „barbiecore” reapărând în ținutele specifice acestor ani - rozul, plasticul folosit din ce în ce mai mult, sclipici, ștrasuri etc. 

Însă cel mai recent curent „barbiecore” a apărut din nou în primăvara anului 2022 în colecția   Valentino toamnă/iarnă 22-23, printr-o serie de creații într-o nuanță de roz aprins. „Barbiecore”, desigur, se suprapune și peste reînvierea anilor 2000, atât în modă cât și în alte arte, precum muzica și filmul.


Punctul culminant a fost în iunie 2022, atunci când au apărut primele imagini cu actrița Margot Robbie în rolul lui Barbie din filmul cu același nume lansat anul acesta (chiar cu câteva zile în urmă). De atunci, look-ul lui Margot Robbie a devenit rapid viral pe TikTok, iar căutările pe internet pentru haine în nuanțe de roz au crescut cu 416%, conform revistei Time.

„Barbiecore” în prezent

După anii grei marcați de pandemie, război și dificultăți economice, era de așteptat ca atenția colectivă să înceapă să graviteze către o lume, și la propriu și la figurat, roz. 

Spiritul specific „Barbie” a (re)apărut la momentul potrivit, aducând bună dispoziție, lejeritate, solaritate și, cel mai important, nostalgie. 

Filmul „Barbie”, abia lansat, are deja încasări record, și a devenit parcă o regulă nescrisă ca fetele și femeile să poarte cel puțin o piesă roz atunci când merg la cinema să vadă pelicula. Actrița principală, Margot Robbie, dar nu doar ea ci și alți actori din film, și-au făcut apariția la toate premierele filmului de jur împrejurul globului în ținute „barbiecore”.


Și asta nu e tot: în orice magazin ai merge, vei vedea cel puțin o piesă roz, atât în selecția feminină, cât și în cea masculină. Pe lângă asta, o mulțime de branduri (de haine, lifestyle sau deco) au realizat colecții de produse în colaborare cu brandul „Barbie”. 

Pare că, în prezent, întreagă lume este roz și nu pot să nu mă întreb ce urmează.

Recomandarea stilistului

Dacă ești pasionată de trenduri și ții să fii în pas cu moda, sunt sigură că te-ai gândit să faci loc pentru piese „barbiecore” în dressing-ul tău. Recomandarea mea ar fi să le alegi pe cele care se integrează în stilul tău personal, mai degrabă decât să îți construiești unul cu totul nou în jurul acestei tendințe.

Dacă personalitatea ta nu se pliază pe o ținută roz monocromă, din cap până în picioare, atunci poți face fără probleme un mix & match între piese roz (mai aprins sau mai pal, în funcție de preferință) și non-culori precum alb sau negru.

Alege piese care au croieli clasice, pe care le vei putea purta și după ce această tendință nu va mai fi atât de populară. De asemenea, deși tentația (și oferta) sunt mari, încearcă să te ferești de piese cu diverse aplicații de proastă calitate (paiete, ștrasuri etc) care riscă să arate ieftin.

Cu toate acestea, știi deja că în modă nu există niște reguli stricte, așa că poartă ce îți face plăcere și simte-te bine în pielea ta - așa cum face și Barbie!

Foto: Getty Images