Unde dispar rezoluțiile de Anul Nou, după Anul Nou?

Anul Nou este un moment plin de speranță și optimism, când ne propunem să facem schimbări pozitive în viața noastră.

Share

Ne facem rezoluții de Anul Nou cu gândul că vom deveni mai buni, mai sănătoși, mai fericiți sau mai realizați în anul care vine. În realitate, 43% dintre cei care își propun rezoluții de Anul Nou se așteaptă să eșueze înainte de februarie. Doar 9% își duc rezoluțiile la bun sfârșit.

Ce se întâmplă cu aceste rezoluții după Anul Nou? De ce atât de puțini dintre noi reușim să ne ținem de ele? Cum putem să ne creștem șansele de a ne respecta promisiunile față de noi? Cauze ale eșecului pot fi faptul că aceste rezoluții sunt adesea prea generale, fără un plan concret de acțiune sau lipsa de motivație.

Totuși, la o privire mai atentă, rezoluțiile duse la bun sfârșit au o trăsătură comună: ele pornesc din noi pentru că vrem, nu pentru că trebuie. 

Pentru că sunt într-o strânsă legatură cu valorile noastre, cu ceea ce contează pentru noi. Rezoluțiile care contează pentru noi vor duce firesc la construirea unui plan de acțiune iar menținerea motivației va fi mai ușoară.

Cum să ne ținem de cuvântul pe care ni l-am dat nouă înșine

Pentru a ne crește șansele de a duce rezoluțiile la bun sfârșit avem nevoie de claritate pentru a alege rezoluții aliniate cu valorile personale și nevoile noastre. De multe ori, nevoile si dorințele noastre nu coincid.

Poate ne dorim să avansăm în carieră. Dacă observăm că suntem tot mai obosiți și mai stresați din cauza muncii, corpul nostru ne spune că ar avea nevoie de mai multa odihnă, iar mintea este copleșită de gânduri, nevoia noastră reală este grija față de corp și sănătatea noastră mintală, în timp ce dorința noastră este de a munci mai mult pentru promovarea in carieră. 

O rezoluție aliniată cu valorile și nevoile noastre ar putea suna așa: „Anul acesta voi dedica timp îngrijirii corpului și minții mele, voi identifica modalități prin care să fac față stresului și oboselii la locul de muncă, voi căuta echilibrul între grija față de mine și dorința de promova în carieră.”

De ce să aflăm ce e nevoie și ce e dorință

Dilema de a alege între dorințe și nevoi, de a distinge între ce vreau și ce am nevoie se adâncește în lumea în care trăim azi: totul se întâmplă pe repede înainte, cu mult zgomot și multă presiune. Succesul este măsurat de ceea ce facem, mai puțin de cine suntem. De aceea, pornim într-o cursă de a face cât mai mult: simțim ca nu este suficient cine suntem, că e prea puțin. De aici, mai este doar un pas pentru a ne propune rezoluții care nu sunt aliniate cu noi, născute din presiunea exterioară de a face mai mult pentru a fi suficienți.

Cum devenim mai conștienți de cine suntem cu adevărat

O modalitate la îndemână pentru oricine de a obține claritate în această dilemă este mindfulness-ul. Mindfulness este o practică de conștientizare care ne ajută să ne concentrăm atenția asupra momentului prezent și să ne acceptăm gândurile și emoțiile fără a le judeca. Ne poate ajuta să ne concentrăm atenția asupra schimbărilor pe care dorim să le facem și să ne acceptăm emoțiile și gândurile care apar pe parcursul procesului. De exemplu, dacă îți propui să începi să faci exerciții fizice în fiecare zi, mindfulness-ul poate ajuta să îți păstrezi motivația și să îți accepți emoțiile care apar atunci când nu reușești să te antrenezi sau când întâmpini obstacole în cale.

Mindfulness-ul poate fi un instrument puternic pentru a ne ajuta să ne ținem de rezoluțiile de Anul Nou. Prin concentrarea atenției asupra momentului prezent și acceptarea emoțiilor și gândurilor care apar, putem să ne păstrăm motivația, să ne fixăm obiective realiste și să ne atingem scopurile pe parcursul anului.

Este important de menționat că mindfulness nu este un remediu magic care poate face ca toate rezoluțiile noastre să devină realitate peste noapte. Este un exercițiu care necesită răbdare și perseverență, dar care poate oferi beneficii durabile pe termen lung.

Printre acestea se numără:

reducerea stresului și a anxietății, 

îmbunătățirea concentrării și a atenției, 

creșterea încrederii în sine și a echilibrului emoțional, 

îmbunătățirea relațiilor cu ceilalți.

Dacă dorești să practici mindfulness, poți încerca să dedici câteva minute în fiecare zi pentru a te concentra asupra respirației tale sau asupra unui obiect din jurul tău. Poți, de asemenea, să înveți mai multe despre mindfulness prin intermediul unui curs sau prin utilizarea de resurse online. Indiferent de calea pe care o alegi, mindfulness-ul poate fi un instrument valoros pentru a te ajuta să îți îndeplinești rezoluțiile de Anul Nou și să trăiești o viață mai plină de sens și împlinire.

Pentru a experimenta mindfulness ghidat, te poți înscrie la Mindfulness Sessions Series. Cinci zile de practică timp de 30 min împreună cu oameni din toată lumea. Accesul este liber, așa că poți începe, chiar azi, să aduci liniște în gânduri pentru a-ți crește șansele la rezoluții de An Nou împlinite.

Foto: Pexels
Share