5 metode să mănânci sănătos, fără să pari sclifosit

Ai observat că, dacă ești singura persoană de la masă care comandă o salată, ceilalți te privesc cu milă sau caută să te convingă să ceri altceva?

Share

Cuvantul „dietă” atrage după sine tot felul de priviri, stări și, inevitabil, glume din partea celorlalți. Chiar îmi spuneau și clienții mei că le este tare greu să respecte planul alimentar când ies la masă în oraș sau când participă la evenimente, pentru că au impresia că fac notă discordantă, că nu se mai potrivesc cu grupul sau că par sclifosiți.


Și nu doar că pare că nu te mai potrivești în cercul tău de prieteni, dar nici nu ai susținerea lor și mai mereu se găsește cineva care să te „ispitească” și să te asigure că „nu se întamplă nimic dacă trișezi puțin, că doar om ești și tu!” Sau „lasă că nu se pune dacă mănânci acum, cu noi”. 

Tocmai pentru că știu cum e - și dacă ai citit acest articol până aici, înseamnă că ești o persoană care ține la sănătate - am să îți spun 5 metode care să te ajute să eviți glumele și etichetele pe seama stilului tău de viață

1. Comandă mereu primul\a de la masă - dacă tu comanzi înaintea celorlalți, alegerea ta va trece neobservată, pentru că ei vor avea atenția îndreptată spre meniu și propriile pofte culinare. Totodată, e posibil să îi inspiri și pe alții sau să le faci poftă de o salată sau de niște legume la grătar cu pește sau pui. 

2. Dacă ești la un eveniment sau petrecere, alege o porție generoasă și variată de fructe în locul candy barului. Declară că tocmai ți s-a făcut o poftă teribilă de fructe. Ceilalți vor înțelege, doar nu te poți împotrivi poftelor, nu? Ah, trebuie să împărtășesc cu tine cum scap eu de „tentații” fără să par sclifosită: am mereu un fruct în geantă sau un baton proteic și, de fiecare dată când ajung în locuri unde nu prea am de ales altceva decât „junk food”, îmi amintesc brusc că am la mine fructul sau batonul și mi se face tare poftă.  Funcționează mereu, secretul e să nu pară că faci un efort sau un sacrificiu, ci că îți faci o poftă.


3. Alege din meniu o ciorbiță, spanac cu ou, sote de legume, mazăre cu pui, somon cu sparanghel sau, pur și simplu, un fel de mâncare care sună foarte interesant. Cu alte cuvinte, ori mergi pe tradițional, ori alegi ceva exotic și pompos ca denumire. Soțul meu comandă aproape tot timpul mâncare chinezească, sună foarte bine (pui Thai, Teriyaki etc), însă ceea ce are, practic, în farfurie este orez, pui și ceva legume. 

4. Indiferent unde ești, combină în mod sănătos alimentele pe care le ai la dispoziție. De exemplu, dacă ești la un fast-food, poți alege oricând să mănânci doar salata și carnea și să nu te atingi de cartofii prăjiți, maioneză/sos și lipie. Mergi pe principiul „comand ca voi, mănânc ca mine…”

5. Shake-urile, smoothie-urile și fresh-urile se găsesc aproape în orice meniu și sunt o alegere excelentă. Deserturile precum budinca de chia, terciul de ovăz cu fructe sau semințe, iaurtul înghețat cu sau fără fructe sunt foarte la modă, sănătoase și sățioase, și le poți consuma chiar și la birou. Dacă alegi să le consumi, te vei transforma în colegul/a la modă, ceea ce e super cool.


Până la urmă, calitatea vieții noastre este dată de alegerile pe care le facem! Când vine vorba despre sănătatea noastră și aspectul fizic, e extrem de important să luăm decizii inteligente și să le menținem cu determinare.

Corpul tău este casa în care vei trăi toată viața. Menține-l sănătos și curat, pentru că așa cum îl păstrezi, așa îl vei avea! 

Foto: Pexels


Share