Magic News

Treasure Games in The Park: Ținutul Buzăului. Trovanții, Chihlimbarul și Așezările Rupestre, între atracțiile celui mai nou geoparc UNESCO din România

Săptămâna ”Treasure Games in The Park: Ținutul Buzăului” a început într-un nou loc de poveste, prea puțin cunoscut românilor.

Cronicarii Digitali care scriu în aceste zile povestea primului reality show în social media din România și-au început dimineața la lacul Mocearu, un ochi de apă dulce format într-un munte de sare, la 10 kilometri distanţă de centrul comunei Lopătari.


 Pe un drum îngust, dar care a oferit numeroase locuri de belvedere, participanții la ”Treasure Games in The Park: Ținutul Buzăului” s-au îndreptat către formațiunile geologice cele mai spectaculoase din județ.


Acum 12 milioane de ani, în Bozioru era o deltă preistorică. Dealurile descoperite la pas de participanții la ”Treasure Games in The Park: Ținutul Buzăului ” au fost formate din nisipurile aduse atunci de râuri și de fluvii. Mult mai recent, probabil în ultimele sute de mii de ani, o parte dintre aceste nisipuri s-au întărit pe căi naturale. Totul, sub efectul apelor minerale care s-au infiltrat în nisip și au depus un ciment mineral. Astăzi, vântul și ploaia curăță nisipul moale, scoțând la iveală sfere, cilindri, spirale și alte forme cimentate. Sunt formele din nisip pe care îi numim trovanți. În explorarea lor, concurenții au folosit action camera DJI care să prindă urcarea către trovanți, iar între uriașii adormiți au ridicat dronele DJI Mavic Mini 2 pentru a avea și o imagine de ansamblu a unora dintre cele mai spectaculoase construcții ale naturii, prea puțin cunoscute românilor.


După experiența din Bozioru, concurenții au pornit în căutarea chihlimbarului, ghid fiind învățătorul din satul Colți, Cristinel Scutaru. În ograda lui, creatorii de conținut din showul gândit de Cronicari Digitali au aflat cum pe vremuri chihlimbarul era considerat la fel de valoros ca aurul. Chihlimbarul este una dintre pietrele magice din Ținutul Buzăului. Localnicii o mai numesc Piatra Soarelui, pentru că poți citi viitorul privind soarele printr-o lentilă de ambră. Alții îi mai spun Piatra Sărăciei, pentru că sărăcești căutând-o. Oricum ar fi, căutarea și șlefuirea chihlimbarului a fost mereu o ocupație și o pasiune pentru locuitorii din Colți. Între 1927 și 1948 au fost chiar și mine de chihlimbar aici. În Colți erau, pe vremuri, meșteri în ale bijuteriilor, oameni prin mâinile cărora au trecut kilograme întregi de ambră. Se fabricau pipe, coliere, brățări, cercei. În 1952, din Chihlimbarul de la Colți a fost comandată o pipă pentru Stalin.

 

După Colți, exploratorii din show au călătorit către Aluniș, loc recunoscut internțional pentru așezările rupestre.


După ce au trecut pe lângă locuințele rupestre, creatorii de conținut veniți să facă viral Ținutul Buzăului s-au retras într-o pensiune tradițională, situată într-o poiană plină de verdeață, unde au stat la povești în jurul unui foc de tabără și au stabilit cum să se pregătească pentru ultima zi de explorare și în același timp ultima zi de concurs derulat în Ținutul Buzăului. De aici a fost transmis și ultimul rezumat al zilei, înainte de Marea Finală, unde Toader Păun, gazda showului, a stat de vorbă cu doi dintre creatorii de conținut participanți la „Treasure Games in the Park: Ținutul Buzăului” – Cristian Dandeș și Cristi Șimonca.

„Treasure Games in the Park: Ținutul Buzăului”, aproape de final Primul reality show în social media din România poate fi urmărit prin hashtagul #CronicariDigitali, iar în septembrie aventurile trăite de creatorii de conținut vor putea fi urmărite video pe canalul de YouTube Cronicari Digitali, tot atunci urmând să fie anunțat și câștigătorul primului reality show în social media din România. „Treasure Games in the Park: Ținutul Buzăului” se desfășoară cu susținerea Raiffeisen Bank România, Orange România, Electrolux România, a Consiliului Județean Buzău și a Primăriei Municipiului Buzău, alături de Ursus Breweries. Partener de mobilitate este Trust Motors, iar partenerul pentru video storytelling este DJI. Creatorii de conținut au pornit la drum cu Magic FM.