Ce să mâncăm când n-avem timp de gătit

Laura Ene, medic nutriționist, despre cum ne descurcăm cu mâncarea când suntem pe fugă. Și când nu suntem?!

Share

Ne rezolvăm treburile pe fugă, gătim pe fugă şi, cel mai grav, mâncăm pe fugă. De multe ori, nici nu avem timp să gătim, aşa că mâncarea de cumpărat e cea mai la-ndemână.

Deşi pare mai simplu să cumpărăm decât să gătim, atunci când vrem să facem alegeri sănătoase, lucrurile se complică. Ispitele alimentare sunt la tot pasul: covrigii, merdenelele, shaorma, sendvişurile sau dulciurile devin mereu prima opţiune când suntem flămânzi şi în criză de timp.

Magic People: Mihaela Bilic

Make Life Magic, 00:54:27
Podcast

Micul dejun pe fugă

De cele mai multe ori, cea mai importantă masă a zilei, micul dejun, o sărim acasă şi luăm, în schimb, ceva pe fugă de la patiseria din drum. Știu, pare că începem greşit încă de dimineaţă. Dar hai să nu luăm totul în tragic: putem să facem alegeri sănătoase şi în goană. Un covrig cu seminţe şi un iaurt nu reprezintă nimic greşit şi, mai ales, nu e un dezastru pentru organism dacă adăugăm şi un fruct proaspăt.

O altă variantă ar fi un sendviş cu pâine integrală sau baghetă, cu şuncă de pui, muşchi file și somon sau cu mozzarela şi câteva legume proaspete. Un astfel de sendviş te va ţine sătul până la masa de prânz și se găseşte în mai toate toate marketurile. Tot ce trebuie să faci e să citeşti cu atenţie eticheta şi să îl alegi pe cel mai sănătos.

Prânzul la birou

Masa de prânz este iarăşi o provocare, dacă eşti prins cu treabă la serviciu şi nu ţi-ai luat nimic de acasă. Dacă nu vrei să comanzi o ciorbă şi ţi-e poftă de nişte junk food, dar ştii că o să te simţi vinovat, am o soluţie pentru tine. Poţi opta pentru o shaorma. Da, ai auzit bine, dar să fie simplă, doar cu lipie, carne şi salată, fără cartofi prăjiţi şi sosuri, bineînţeles.

La fel de bine poţi opta pentru un wrap de pui, ton sau falafel. E tot un fel de shaorma, dar are mai multe combinaţii. Şi îl găseşti cam peste tot, inclusiv la aparatele cu sucuri şi dulciuri. La fel de bine poţi alege să îţi faci singur o salată cu brânză, pui sau ton, mai ales ca, acum, orice magazin are această opţiune.

Tot pentru prânz, poţi să iei o pungă cu salată proaspătă şi spălată şi să faci singur mâncarea după bunul plac. Cu ton, peşte afumat şi crutoane sau o chiflă integrală: îți satisfaci şi pofta şi foamea până la cină.Nici bruschetele de la simigerii nu sunt de refuzat la prânz. Sunt tot o varinată de junk food, dar mai puţin nesănătoasă. Practic, pe o jumătate de baghetă rumenită bine sunt topite brânzeturi, peste care se pun roşii cherry, ardei kapia şi se presară oregano. Nimic greşit, dar gustos şi săţios. Astfel, nu îţi hrăneşti doar corpul, ci îţi linişteşti şi frustrarea de-a fi într-o luptă continuă între pofte culinare şi mâncare sănătoasă, dar greşit înţeleasă ca neavând gust.

Eu zic că opţiuni există atunci când ne e foame, suntem în criză de timp şi vrem să mâncăm ceva gustos. Trebuie doar să ne gândim care sunt variantele cele mai sănătoase din ce avem la dispoziţie, ca să fim împăcaţi cu noi şi să nu riscăm să acumulăm kilograme nedorite.

Laura Ene este medic primar în specialitatea Diabet, Nutriție, Boli Metabolice. A fondat ELA CLINIC, prima clinică de nutriție terapeutică din România și este co-fondatoarea Academiei de Nutriție ”Sănătate, Te Iubesc!”, psihoterapeut, trainer și autor de carte. Este pasionată de înțelegerea naturii umane în toată complexitatea ei, astfel că și-am completat studiile medicale cu numeroase formări și cursuri în domeniul psihologiei și psihoterapiei.

Share