Magic News

Primul Black Friday în pandemie. Ce vor cumpăra românii în condiţiile în care stilul de viaţă s-a schimbat

2020 este anul care a schimbat regulile pentru toată lumea, iar primul Black Friday care are loc în pandemie va veni cu siguranță cu noutăți atât pentru retaileri, cât și pentru consumatori.

Black Friday 2020 va însemna în primul rând un număr semnificativ mai mare de cumpărători online, pe fondul scăderii vizitelor în magazinele offline, dar și categorii noi de produse care vor înregistra vânzări în creștere, ca urmare a schimbărilor din stilul de viață impus de era covid, conform companiei de tehnologie 2Performant, care operează cea mai mare platformă de marketing afiliat din România.

După o creștere absolut spectaculoasă înregistrată de comerțul online în perioadă stării de urgență, comparabilă cu un salt în viitor, Black Friday, care reprezintă în mod uzual un vârf al vânzărilor anuale pentru retaileri, este așteptat să aducă în noiembrie 2020 creșteri importante, dar diferite.

 „Pandemia ne-a adus și părinții și chiar bunicii în online, astfel că pentru un număr semnificativ de consumatori acesta va fi primul lor Black Friday online. Este o mare oportunitate pentru branduri să-i atragă în magazinele lor și o provocare să-i educe și să-i loializeze pentru viitor. În al doilea rând, Black Friday 2020 aduce consumatori cu nevoi noi, generate de modul de viață actual marcat de lucrul de acasă, școala online și, în general, creșterea semnificativă a timpului petrecut în interiorul propriei case. Ca urmare, ne așteptăm ca luna noiembrie, care istoric s-a dovedit a fi cea mai bună pentru comerțul electronic, să ducă la conversii în creștere", spune Dorin Boerescu, CEO 2Performant.

Retailerii se așteaptă ca Black Friday 2020 să aducă creșteri în sectoarele unde au existat deja creșteri în pandemie, în ultimele opt luni românii fiind interesați să cumpere în special produse pentru casă, îngrijire personală, sport sau alimente, în condițiile în care stilul de viață s-a schimbat. 

Astfel, conform datelor din platforma 2Performant.com, produsele din aceste segmente au înregistrat creșteri spectaculoase în intervalul 11 martie - 31 octombrie: alimente și hypermarket (657%), sport (402% creștere), beauty (171%), îngrijire personală și sănătate (155%), jucării și articole pentru copii (153%), flori și cadouri (83%).

 Obiectele pentru casă, decoraţiunile şi articolele tematice de Crăciun, la mare căutare  

Vivre, unul dintre cei mai mari jucători care derulează campanii de marketing afiliat prin intermediul platformei 2Performant.com, estimează că anul acesta Black Friday va aduce un record în ceea ce privește vânzările: „Clienții noștri au achiziționat preponderent în ultimele șase luni articole de mobilier, covoare, produse pentru bucătărie și baie, corpuri de iluminat, precum și articole de decor și lifestyle. Ne așteptăm să vedem aceeași distribuție de interese și în cadrul acestei ediții de Black Friday, cu mențiunea că va interveni, cu siguranță, și factorul de sezonalitate, care se referă la articole tematice de Crăciun. Având în vedere creșterea exponențială a întregii industrii de e-commerce din acest an, estimăm că vom livra un Black Friday record în ceea ce privește volumul de vânzări", spun reprezentanții cunoscutului retailer.

Cărți la reducere, jucării și cadouri, toate se luptă pentru atenția cumpărătorului

Titluri variate, numai bune de citit în zilele reci de iarnă, prețuri atrăgătoare, jucării educative sau cadouri pentru orice membru al familiei și prieteni, toate acestea se regăsesc în ofertele de Black Friday cu care retailerii speră să-i convingă pe clienții. Marii jucători de pe piața de carte sunt deja pregătiți să pluseze în online și mizează pe evadarea cititorilor într-o oază de liniște cu ajutorul cărților la promoție. „Ne așteptăm la o creștere mare, cel puțin proporțională cu numărul de useri noi pe care i-am câștigat în acest an. Va fi un segment nou de oameni care cumpărau mult din offline, dar care vor decide pentru moment că e mai în siguranță să facă online cumpărături, ba chiar și cadouri de Crăciun", e de părere Ioana Oncioiu, Online Marketing Coordinator Cărturești

Libris.ro mizează și el pe titluri variate și prețuri atrăgătoare și estimează ca anul acesta campania Black Friday să aducă o creștere de 30% față de anul trecut. „Black Friday este despre reduceri și asta pregătim, titluri foarte bune, foarte multe, din toate domeniile de interes, la prețurile cele mai bune din ultima perioadă. Suntem deja cu listele pregătite, iar dacă wishlist-ul nostru personal este deja încărcat, înseamnă că și publicul va găsi oferte greu de refuzat. Avantajul nostru este că în vremurile tulburi oamenii se apropie mai mult de lectură, ca de un spațiu care aduce liniște, speranță, răspunsuri", crede Loredana Tudor, Director Marketing Libris.ro.

Produsele pentru copii, jucăriile şi jocurile, în topul cumpărăturilor

Și pentru Bestkids.ro, magazin online cu articole pentru copii, așteptările legate de acest Black Friday sunt de vânzări mai mari cu până la 10 ori față de o zi obișnuită: „Din experiența ultimilor ani, o mare parte din cadourile de sărbători se cumpără de Black Friday. Strict vorbind de nișa noastră, de produse pentru copii, credem că vom înclina și mai mult balanța către jucării (jocuri, jucării educative, seturi de construcții, jucării de rol), asta ținând cont că în continuare suntem nevoiți să ne petrecem majoritatea timpului liber în casă. De asemenea, categoria de igienă și sănătate rămâne o categorie cu rezultate frumoase în această perioadă. Una peste alta, ne așteptăm la o ușoară creștere față de anul trecut, respectiv la vânzări mai mari cu până la 10 ori față de o zi obișnuită", declară George Șerban.