„Rearview Mirror: Liverpool-London-Paris” se deschide la Gagosian din Londra începând din 28 august. Cele 18 lucrări prezintă cronologic evoluția lui McCartney și a colegilor săi din formația Beatles, pe măsură ce reputația lor se răspândea dincolo de Liverpool și Hamburg, între decembrie 1963 și începutul lunii februarie 1964.
Fiecare fotografie a fost realizată cu aparatul foto Pentax de 35 mm al lui McCartney, achiziționat la sfârșitul anului 1963, în perioada în care a fost inventat termenul „Beatlemania” pentru a descrie isteria colectivă fără precedent care însoțea fiecare mișcare a formației.
The Beatles şi-au lansat primele două albume în 1963: „Please Please Me” şi „With the Beatles”, care i-au catapultat în lumina reflectoarelor, datorită a ceea ce The Guardian a numit „un sunet diferit şi puternic nordic, propriu lor”. Trupa a continuat în 1964 cu single-uri precum „A Hard Day's Night” şi alte două albume care i-au ajutat să cucerească America şi să devină un fenomen global.
Realizate din perspectiva lui McCartney, atât ca protagonist, cât și ca observator, fotografiile sale – un amestec de cadre individuale și lucrări cu mai multe imagini – constituie o contribuție singulară la arhiva vizuală a anilor 1960, un deceniu transformator din punct de vedere cultural și social.
De o sinceritate modestă, lucrările de la Davies Street oferă o relatare intimă a trupei în timpul turneului din Marea Britanie și Paris, în săptămânile dinaintea primei lor vizite în America. Ele arată momentele intermediare legate de evenimente cheie din traiectoria formației The Beatles: turneul lor din Marea Britanie din toamna anului 1963, primul în calitate de cap de afiș; apariția lor la emisiunea Juke Box Jury a BBC, care a adunat un număr record de 23 de milioane de telespectatori; The Beatles Christmas Show, care le-a mǎrit considerabil gradul de popularitate; și rezidența lor de trei săptămâni la Teatrul Olympia din Paris.
Un autoportret enigmatic îl înfățișează pe McCartney reflectat în oglinda din mansarda camerei sale – locul în care a compus melodia „Yesterday” – din casa familiei din Londra a iubitei sale de atunci, Jane Asher. Camaraderia și atitudinea cool a grupului sunt surprinse în scenele din culisele Lewisham Odeon, London Palladium și Finsbury Park Astoria.
Fotografiile redau în detaliu scene marcate de o spontaneitate care putea fi surprinsă doar de unul dintre membrii grupului, inclusiv momentele tensionate dinaintea decolării zborului transatlantic al trupei către New York.
Remasterizate din negative originale, fiecare dintre lucrări a fost semnată în mod vizibil de McCartney, editată într-un tiraj limitat și înrămată într-un profil personalizat, creat de el însuși.
“Rearview Mirror: Liverpool–London–Paris” urmează expoziției de debut a lui McCartney la galeria Gagosian Beverly Hills, la începutul acestui an, și coincide cu expoziția itinerantă Paul McCartney Photographs 1963–64: Eyes of the Storm, care a fost inaugurată la National Portrait Gallery din Londra în 2023 și care este în prezent expusă la de Young, Fine Arts Museums of San Francisco, până pe 5 octombrie.